top of page

פעם בחודש אנו מוציאים ניוזלטר
עם מלא תוכן חינמי, רעיונות מיוחדים והטבות מגניבות בשלל בתי עסק.
מוזמנים להירשם באהבה ענקית!

  תודה על הצטרפותכם :)

רעיונות לפעילויות ומשחקים עם תלמידים

עודכן: 11 באוק׳ 2023

מורות יקרות (מורים לא להתחיל להתלונן - יש יותר מורות, אז הפוסט נכתב בלשון נקבה אך מתייחס גם אליכם).

מרכז לכן כאן מגוון של פעילויות שאתן יכולות לעשות עם התלמידים שלכן- מקווה מאוד שזה יעזור לכן!


רוב המשחקים מזמנים גם שיח רגשי.

כמורה (נו, אני גם מורה) שמתי לב שלילדים אין כל כך רעיונות באילו משחקים לשחק בהפסקות - אז אתן מוזמנות ללמד אותן את המשחקים על מנת שיוכלו גם לשחק בהפסקות!


"משחקים מחזקים את הגוף והמחשבה" (בנג'מין פרנקלין -מדינאי, מדען וסופר אמריקאי)

1. מלך התנועות

התלמידים עומדים במעגל, המורה בוחרת ילד אחד שיצא מהמעגל ולא יסתכל על הקבוצה. המורה בוחרת ילד אחר שיהיה מלך התנועות במעגל. אותו ילד מתחיל לעשות תנועות וכל חברי המעגל צריכים לעשות בדיוק כמותו, הילד שיצא החוצה מהמעגל צריך להיכנס לתוך המעגל ולזהות מיהו מלך התנועות. אתם יכולים להגביל במספר הניחושים.


2. פסל ממוחזר

2 קבוצות או יותר מתחרות זו בזו - איזו קבוצה תעשה את הפסל הכי יפה/מושקע/מצחיק מכל הדברים שהם רואים בשטח: עלים, מקלות, ציוד שתדאגו לו מראש, פרטי לבוש שלהם (נעליים וכד').

את המשחק הזה אתם יכולים לעשות גם סביב נושא הנלמד בכיתה.


3. לעולם לא

התלמידים עומדים במעגל כאשר כף היד מורמת ופתוחה. אחד המשתתפים אומר משפט אמיתי על עצמו על משהו שהוא אף פעם לא עשה. לדוגמא: "לעולם לא אכלתי דג כלשהו". כל הילדים שטעמו מתישהו דג צריכים להוריד אצבע. עוברים לתלמיד הבא שגם אומר משפט עם משהו שהוא אף פעם לא עשה.

ילדים שהורידו 5 אצבעות פסולים ומורידים את היד - המנצח הוא זה שנשאר אחרון!


4. אמת או שקר

כל משתתף מספר 2 סיפורים קצרים - אחד אמתי ואחד שקר. על שאר המשתתפים לגלות מה האמת ומה השקר. לדוג': א. אף פעם לא רכבתי על חמור / ב. שיחקתי בכדור בבית ושברתי מנורה.


5. ארץ עיר חי צומח דומם

אחד מהמשתתפים אומרים את האותיות א' ב' לפי סדר בלב - משתתף אחר אומר לו סטופ. המשתתפים צריכים למצוא בכל קטגוריה מילה שמתחילה באות שנבחרה.


6. כן, לא , שחור לבן

שואלים אחד את השני שאלה וצריכים להימנע מהמילים כן, לא, שחור, לבן


7. תחרות ליפסינג (הזזת השפתיים ללא שירה)

התלמידים מכינים מופע קצר של עד כדקה - אפשר גם בזוגות. המנצח הוא זה שנתן את ה SHOW הכי טוב.


8. שלושה מקלות

3 מקלות מונחים עם רווחים שווים זה מזה. התלמידים עומדים בטור כאשר האחרון הוא "המרחיק". על כל משתתף לעבור בין 3 המקלות עם רגל אחת בכל מרווח בין מקל למקל מבלי לגעת במקל. האחרון מרחיק את המקל הקרוב לרגלן - יש להרחיק את המקל האמצעי שהמרווחים יהיו שווים. מי שנגע במקל או דרך ברווח יותר מפעם אחת פסול. המנצח הוא זה שנשאר אחרון.


9. משחק הפסלים

אחד המשתתפים משמיע מוסיקה וכלם צריכים לרקוד / לזוז. כאשר המשתתף עוצר את המוסיקה כל התלמידים צריכים לעשות פסל ולא לזוז, משמיע המוסיקה צריך לעבור בין החברים ולנסות להצחיק אותם מבלי לגעת בהם. מי שצחק או זז פסול.


10. משחק הא' -ב'

בוחרים 2 תלמידים ונותנים להם סיטואציה כלשהי, התלמידים צריכים לעשות דו שיח כאשר האות הראשונה שלהם חייבת להיות עוקבת לפי סדר הא', ב'.

לדוגמא: הסיטואציה היא משחק כדורגל בהפסקה.

ילד 1: אתה בא לשחק איתנו?

ילד 2: ברור, מי נגד מי?

ילד 1: גם דור רוצה לשחק, חכה אלך לקרוא לו.

ילד 2: דיברתי איתו - הוא אמר שהוא לא יכול עכשיו.


11. הסיפור שלי...

בוחרים משתתף אחד שבוחר נושא כלשהו שעליו הוא רוצה לכתוב סיפור - לדוגמא: הטיול לצרפת.

המורה בוחרת ילד אחר שיתחיל לספר את הסיפור בנושא ולאחר 3 משפטים עוצרת אותו ובוחרת ילד אחר שימשיך לספר וכן הלאה. אפשר לעשות זאת גם בעזרת כתיבה - תלמיד אחד כותב על דף / לוח 2 משפטי פתיחה של הסיפור ולאחר מכן המורה מזמינה תלמיד שימשיך את הסיפור בעוד חצי שורה - שורה. בסוף תקבלו סיפור מגניב.


12. תופסת צל

בוחרים תלמיד אחד שיהיה התופס, מטרת התופס היא לתפוס צל של ילד אחר בכך שהוא נוגע בכף רגלו על הצל. במידה והצליח הילד שהצל שלו נתפס הופך להיות התופס.


13. ספר לנו

המורה מכינה מגוון כרטיסיות עם דברים שונים שהיא רוצה לדעת על התלמידים שלה / החברים ידעו על החברים שלהם. לדוגמא: על בילוי המועדף עליך, התחביב שלך, השיעור שאתה הכי אוהב בבית הספר, מה מפחיד אותך? , מה מעצבן אותך? , המשחק האהוב עליך וכן הלאה.

התלמידים יושבים במעגל מסביב לפתקים ההפוכים (הם לא רואים מה כתוב שם), כל תלמיד בוחר פתק אחד - עושים סבב מהיר עם התשובות של התלמידים.


14. ציור משותף

בריסטול ענקי עם צבעים - הקבוצה צריכה קודם לדון במה הם מציירים ואז לצייר יחד - כאשר כל אחד מקבל פינה אחת בלבד והוא יכול לצייר רק שם.


15. תופסים קו

2 קבוצות מתחרות זו בזו בזיהוי מילים ע"י ציור של חברי הקבוצה.

נציג אחד מהקבוצה מקבל מהמורה ביטוי / מילה / מושג אותו עליו לצייר על דף או לוח מחיק ולהציג לחברי קבוצתו - חברי הקבוצה צריכים להבין בעזרת הציור מהי המילה.

מרגע שהוא קיבל מהמורה את המילה שהוא אמור להציג ועד זיהוי ע"י הקבוצה יש להם דקה אחת בלבד!

לאחר מכן עוברים לקבוצה הבאה.

הקבוצה המנצחת היא זו שזיהתה יותר מילים.


16. תשלים את זה

2 קבוצות מתחרות זו בזו - נציג מקבוצה אחת מסמן על לוח מחיק צורה לא סגורה כלשהי ללא הרמת הטוש - הוא יכול לצייר קו, חצי עיגול, זיג זג או מה שירצה. ברגע שהוא מניח את הטוש יש לנציג מהקבוצה השנייה 15 שניות לסיים את הקו לציור אמיתי כלשהו: בית, לב, פרח וכד'.


17. ארץ עיר חי צומח דומם

משחק אהוב ומוכר לילדים - אפשר לשחק ביחידים / קבוצות / זוגות.

כל ילד / קבוצה מקבל דף ועיפרון - עושים טבלה עם קריטריונים - אריץ,עיר,חי,צומח,דומם,שם של ילד, שם של ילדה, מקצוע, דמות מפואסמת או כל מה שתרצו.

אחד הילדים אומר את האות א' בקול רם ובלב את האותיות לאחר מכן - כאשר תלמיד אחר אומר לו עצור אותו תלמיד מודיע על איזו אות הוא עצר ומתחילים בשקט למצוא מילהלכל קריטריון. לדוגמא אם יצאה האות י'.

ארץ: ישראל

עיר: ירושלים

וכן הלאה.

לאחר שמישהו סיים הוא אומר סיימתי ונותן לאחרונים עוד כחצי דקה - מתחילים לספור נקודות לכל קריטריון.

אם כתבו את אותה מילה: 5 נקודות

אם לא כתבו את אותה מילה :10 נקודות

אם רק אחד מצא מילה והשני לו: אחד שמצא את המילה מקבל 15 נקודות והשני לא מקבל נקודות.


18. מה החפץ החסר?

סדרו מספר חפצים שונים בשורה (תלוי בגיל - לילדים הקטנים תתנו 6, ליותר גדולים אפשר גם 10 או יותר) ותתנו לשחקן להתבונן בחפצים כחצי דקה. לאחר מכן הוא צריך להסתובב ומוציאים לו מהשורה פריט. אותו ילד צריך להגיד איזה פריט הוציאו מהשורה. (אצל הגדולים אפשר גם להחליף מקומות בכדי לאתגר).


19. משחק האסוציאציות

2 ילדים עומדים זה מול זה. אחד הילדים אומר מילה כלשהי, לילד השני יש 5 שניות למצוא מילה אסוציאטיבית למילה שנאמרה ואח"כ חוזרים לילד הראשון שגם הוא אומר מילה אסוציאטיבית. דוגמא:

ילד 1: אור

ילד 2: שמש

ילד 1: זריחה

ילד 2: חמה

וכן הלאה....


20. קום- שב

הכינו מראש כמות גדולה של משפטים /היגדים - כאשר שמי שמסכים אם המשפט שתאמרו צריך לקום ומי שלא מסכים צריך לשבת.

לדוגמא:

*אני מתגעגע לחברים בתקופה הזאת - מי שמסכים עומד, מי שלא יושב.

*אני לא אוהב לשיר - מי שמסכים עומד, מי לא יושב.



מחפשים הפעלה לקייטנה? בדיוק בשביל זה אני כאן!



פעם בחודש אנו מוציאים ניוזלטר עם מלא תוכן חינמי, רעיונות מיוחדים והטבות מגניבות בשלל בתי עסק.
מוזמנים להירשם באהבה ענקית!

  תודה על הצטרפותכם :)

bottom of page